Help! Afslanken gaat niet!

Ik ontvang vaak mailtjes van deelnemers met als onderwerp Help! Mijn vermageringskuur lukt niet!

De aanleidingen van het niet lukken is tot mijn spijt niet zo simpel te achterhalen. Hier noemen we verschillende mogelijke redenen en die je kunnen helpen te vaststellen waarom afvallen bij jou nauwelijks wil slagen, incluis tips om daar ombuiging in aan te brengen.Mogelijke redenen:
Onaandachtig zijn van wat je allemaal eet, ongemerkt eet je teveel, te vet, of te onregelmatig.Verlaagde metabolisme:
Te weinig consumeren of te veel bewegen brengt je lichaam in de reserve stand en vertraagt de metabolisme om dynamiek te besparen. Te weinig slaap verhoogt het stresshormoongehalte wat ook de metabolisme vertraagd. Verder heeft je lichaam verscheidenheid in consumeren en hoeveelheden nodig. Anders raakt je lichaam gewend en zal het de meest zuinige manier vinden om met de hoeveelheid geestkracht om te gaan.Te geringe vetten:
gezonde vetten (onverzadigde vetten) zijn nodig om vet oplosbare vitaminen binnen te krijgen die de verbranding van vetten stimuleren.
Spiervorming door lichaamsbeweging: vooral met een eiwitdieet kan je spieren vormen terwijl er vet verbrand word. Spieren zijn zwaarder dan vet waardoor het kan zijn dat je geen gewicht maar wel vet verliest.
Je hebt geen motivatie: hierdoor zondig je eerder en dit heeft zn weerslag op het resultaat bij afvallen.
Tips: Noteer wat en wanneer je eet. Probeer hierin te ontdekken of je niet te veel of te onverantwoord eet en of je eetpatroon regelmatig is.
Eet adequaat en beweeg niet te veel: Bouw minder eten en meer bewegen traag op.
Zorg ervoor dat je gezonde (onverzadigde) vetten binnen krijgt.
Hou vol: Meer spieren door lichaamsbeweging zullen ertoe bijdragen dat je meer calorie├źn verbrandt en zullen dus uiteindelijk leiden tot gewichtsverlies.
Motiveer jezelf: Stel kleine haalbare doelen. Bij ieder verwerven doel zul je de drijfveer door je lichaam voelen stromen.